måndag 19 november 2012

Tid...

...fanns förra veckan att virka. Big time virk. VAB hela veckan. Lilla H åkte på en dubbel öroninflammation. Och jag ska inte säga mer än att det är första VAB-perioden denna höst så jag är mer än nöjd. Jämfört mot förra säsongen om man säger så.

Vi har spelat spel, lagat mat i leksaksspisen, läst böcker och jag har virkat. Det blev lite spagetti och några köttbullar till H att leka med. Ugnen är viktig just nu. Virkade tårtan åker in och ut från denna och den lilla grytvanten är mkt viktig.

Förra veckan blev även katten till kusin L klar


Mönstret är från hjärtekatten och verkligen både roligt och enkelt att följa. T o m jag kunde ju!
På sikt skickas en katt till deras projekt som tack för hjälpen.

Men lilla kusin L har en kompis som ville ha en ny barnvagnsmobil och det blev en beställning på det i helgen. Min första!! För att inte tappa fart och leverera nån gång runt påsk har jag redan första grejjen klar. Dessutom ville då inte syster vara sämre utan beställde en till lilla L också!

I helgen lagades det även Dumlepannacotta. Bild och recept kommer. Jag lovar! Det får man inte missa!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. fan så impad jag är av ditt virkande! jag kan verkligen bara virka "rakt fram"... Kom å lär mig!
    KRAM!

    SvaraRadera