måndag 10 september 2012

WIP....

Hur många har du på G?
Jag är överväldigad av alla pysselidéer man får när man surfar runt på nätet.

Jag och Queen beställde garn från Muchis häromveckan. Jag köpte lite Hooked Fuzzuli och Ribbon XL.
Så nu har jag lite av varje från Hooked!! Jag har provstickat lite med Fuzzilin, meningen är att det ska bli en sjal. Men det är frågan om det inte ska virkas istället. Ribbon XL vill jag testa att göra kuddöverdrag med. OM inte det också blir sjal.. Sjalar är kul och jag använder det HELA vintern!

Zpagetti-trasorna ligger på vänt fortfarande..

Så här långt har jag kommit med provet...Dvs inte så långt

Däremot är jag snart klar med liten korg i lila 
Pappersnystan från Village

Och så tubsjalen till lilla H
Det oväntade mönstret som dykt upp här och var är ett misstag. 
Det kommer till för jag stickar ojämnt än så länge.Ömsom hårt  - ömsom löst


Helgen gick i festens tecken. 60-årsfirande i fredags och 40-årsfest i lördags. Den senaste på annan ort så det blev lite bortaweekend för mig och mannen. Hotellfrukost är fantastiskt!!
Pga lite trötthet igår blev det inget stickande...får ta igen det ikväll!

Ha en bra dag!

 


1 kommentar:

  1. Har...3 projekt på G tror jag :) Alpacka-filten, rutnätsfilten (mega)...och så lite mormorsrutor till juliga soffkuddar. Får nog bli julen 2013 för det blir fan inte klart i år asså! Alpackafilten hyser jag stort hopp om att slutföra inom kort. Bara jag får min yarnbeställning snabbt!! :)

    KRAM!

    SvaraRadera