tisdag 28 augusti 2012

Det är mycket...

...som surrar runt i huvet!!
Har så mycket pysselidéer så jag blir nästan yr!!

Fick tips från Queen att göra tossor av acrylgarnet som finns kvar. BRA tänkte jag. Men jag kommer att halka och bryta mig. Så vad gör en pysseltokig då? Googlar på "halksocka" såklart. Gick till Panduro och köpte mig en tub sånt här och ska se vad jag kan göra! Dessutom kom jag på att jag köpte jättefina strumpor till Lilla H men dom saknade halkpluttar. Nu kan hon börja använda dom!
En idé med två resultat - inte illa!!!

När jag ändå var i shoppartagen hittade jag Hooked Zpagetti trikågarn. Också på Panduro. Jag har kikat sååå länge på detta på nätet. Nu köpte jag mig ett grönt nystan för virkning av kuddöverdrag.
Lätt besviken må jag säga. Superelastiskt är det. Å inte blir det fint heller. Jag har lagt det åt sidan ett tag tills jag grunnat lite. På samma stadstur gick jag in i stans enda garnaffär och där minsann hittade jag tjocka, bauta, efterlängtade plaststickor!

Kanske ska jag sticka nåt zpagetti istället..

Men, jag tänkte använda de stickorna till att göra en tubsjal till mig. När minitubsjalen till Lilla H är klar..

Mycket på G. Inga bilder idag heller, glömde sladden till mobilen...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar