måndag 6 augusti 2012

Vardag igen...

På plats på jobbet igen. Men jag måste säga att jag inte ställt mig in i ledet riktigt.
Kroppen har semester, hjärnan förstår inte innebörden i "koncentration" och "fokusering" och jag gillar ännu tanken på ett glas rosé runt 17-tiden. I värmen. Tur att det inte är varmt nu då.

Men augusti är fin. Lite fuktigt, sommarkänslan sitter kvar. Det blir lite mörkare, man tänder ljus. Det blir lite svalare, man får ta på sig kofta igen. Skolan börjar, förväntningar i luften. Svala mornar, ljumma eftermiddagar.

Det har pysslats och jag fortsätter pyssla. Nätet är ju en enda stor inspirationsbank. Det finns så mycket jag vill göra! Därför är jag inte rädd för vardagen och hösten. Kom an -  säger jag! Jag väntar på dig!!

Nya recept ska testas, kalas ska hållas, det ska bakas, det ska lagas goda långkok som avnjuts med ett glas gott rött vin, löv ska falla, höstfärgerna ska lysa upp dagarna.

Jag längtar...när jag tänker efter..!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar